Organiseren en leidinggeven vanuit een waardegedreven businessmodel
Succesvolle organisaties en ondernemingen van nu richten zich op waardecreatie en duurzaam ondernemen met de blik op de toekomst. Op naar een samenleving die niet alleen meer draait om economische groei, maar ook om de mate waarin we erin slagen om samen de problemen van deze tijd op te lossen.
Toekomstgerichte organisaties houden zich hier elke dag mee bezig. Met hun businessmodellen lossen ze maatschappelijke problemen op en dragen ze bij aan een economisch systeem dat sociale en ecologische grenzen respecteert. Nieuwe businessmodellen vragen echter om nieuwe manieren van organiseren en leiderschap. Hoe doe je dat, wat zijn de uitdagingen en wat zijn goede voorbeelden?
‘Een bedrijf dat stelt op de wereld te zijn om geld te verdienen heeft geen bestaansrecht’ – Paul Polman
Sprekers en thema's
- Jeroen Smit – Dagvoorzitter
- Wouter Hart – Als het verhaal verandert
- Alex van Hooff – De natuur als kern van je waarde
- Stijn van Kreij – Balanceren tussen het geld en het goede
- Sander Heijne – Langetermijnwaarde versus kortetermijnwinst
- Astrid Elburg – Vernieuwend leiderschap: winst plus waarde-creatie
- Martin van Staveren – Waardevolle doelen realiseren in een onzekere wereld
Jeroen Smit
Astrid Elburg
Sander Heijne
Martin van Staveren
Wouter Hart
Spreker en adviseur Werken vanuit de bedoeling
Alex van Hooff
Stijn van Kreij
PROGRAMMA
WAAROM DIT CONGRES?
Managementboek
Het congres van Winst naar Waarde wordt georganiseerd door Verhaal met Impact, in samenwerking met Managementboek.