Contact
Zutphenseweg 6
7418 AJ Deventer
Nederland
+31 (0) 6 108 08 010

Prijs van het boek: €
26.00
ISBN:
9789493451209
Verschijningsdatum:
21 januari 2026
Organisaties hebben de evolutionaire en verfrissende invloed van nieuwe generaties nodig om sociaal, economisch en ecologisch gezond te blijven. Dat beseffen ze vaak wel, maar ze weten niet wat ze daaraan kunnen doen. Nieuwe generaties in organisaties laat verrassende mogelijkheden zien.
In deze geheel herziene en geactualiseerde uitgave worden alle generaties uitgebreid geportretteerd, inclusief de jongste: Generatie Alpha, de eerstvolgende die het voortgezet onderwijs en daarna de arbeidsmarkt betreedt.
Aart Bontekoning doet in dit boek verslag van 25 jaar generatieonderzoek naar zes generaties samen met zo’n 250 organisaties. Nieuwe generaties worden gevormd door veranderingen in de opvoeding. Bontekoning ontdekte dat die veranderingen de bronnen zijn van updates voor gedateerde gewoonten. Jongere generaties brengen die updates binnen bij organisaties en hebben zo een grote impact op de sociale vooruitgang van teams en afdelingen.
Nieuwe generaties in organisaties geeft antwoord op de vraag hoe jonge en oudere generaties samenwerkend updateprocessen op gang kunnen brengen. Dat creëert een werkklimaat waarin iedereen het langer volhoudt, van de oudste tot de jongste werknemer. Het maakt teams en organisaties aantrekkelijker, productiever en succesvoller.
Aart Bontekoning is sociaal psycholoog en promoveerde in 2007 op een onderzoek naar generatiediversiteit. Hij onderzoekt al 25 jaar de positieve kracht van eneratiediversiteit in organisaties. Hij schreef er zes boeken en vele artikelen over en is een veelgevraagd spreker en gastdocent.